zondag 30 maart 2008

Fitna has arrived

Na maanden van ingehouden spanning en tumult rond de aangekondigde anti-Koranfilm van PVV-frontleider Geert Wilders heeft Fitna zijn publiek bereikt.

Kan een politieker, een beleidsvormer weliswaar het zich permitteren zulke uitgesproken mening te verkondigen en hierbij zijn land en zijn omgeving in gevaar te brengen? Dit stemt me tot betwijfeling van de hele politieke wereld.




Dit onderwerp boeit mij aangezien dit onderdeel is van mijn eindprojecttitel. Ik ga namelijk de kracht van communicatie via film (als sensibiliseringsinstrument) op taboes in de maatschappij trachten na te gaan.

Kan film een stem zijn voor zulke onderwerpen? Kan film helpen bij de tolerantie van taboes?

Hierbij kunnen jullie mij ook helpen: merken jullie onderwerpen in de filmwereld op die handelen omtrent taboes/tolerantie/maatschappelijke aanvaarding...hou me dan zeker op de hoogte!

Tot blogs

Lien
-X-

Geen opmerkingen: