maandag 3 maart 2008

Welkom in de wonderlijke wereld van Lien@Caviar!

Beste bezoeker,

Eerst en vooral HOERA: U hebt de weg gevonden naar de boeiendste, spannendste, interessantste, kortom de beste blog op heel het net (zij dit dan in bescheiden vorm daar deze blog nog maar net zijn eerste peuterstapjes heeft gezet). Toch raad ik jullie aan deze blog goed op te volgen, aangezien deze kleine uk van plan is te groeien tot een kanjer van een BLOG.
Wie nu reeds afhaakt, zal waarschijnlijk én hopelijk vooral een mens met een missie zijn(op zoek naar vaksgebonden of interesserakende informatie) maar daarnaast ook een mens die zo héél wat aan zijn of haar neus laat voorbijgaan, jammer!
Wie nu reeds groupiesymptomen vertoont, kan ik alleen maar feliciteren met deze wijze beslissing en uitnodigen op deze wonderlijke trip door Lien-gaat-op-stage-naar-Caviar.

Een woordje uitleg over mezelf zal ik u nu wel verschuldigd zijn, bij deze...

Ik ben een laatstejaarsstudente Communicatiemanagement- optie Public Relations aan de Arteveldehogeschool in Gent. In het tweede jaar van deze opleiding wordt je voor de keuze gesteld ofwel de optie Public Relations (PR & Evenementen), ofwel de optie Commerciële Communicatie (reclame) verder te volgen. Wij onwetenden kozen naar ons gevoel en bij sommigen heeft dit een wrange smaak achtergelaten. Mijn persoonlijke nasmaak na het maken én uitzitten van deze keuze kon meer exquise geweest zijn maar je weet nooit, misschien heiligt het doel uiteindelijk wel de middelen.

Bij velen zal ook de vraag binnenspringen: "Welk beroep kan je daar met uitoefenen?"... maar aangezien de lijst van beroepen die ik later zal kunnen invullen, te lang en te polyvalent is zal ik jullie kort van antwoord dienen. Velen onder ons (studenten PR) zullen terecht komen op de communicatiedienst of PR-dienst (het bestaan van deze laatste is helaas in vele bedrijven enkel een illusie)van een bedrijf, een stad, een vzw, enz... Anderen zullen dan weer woordvoerd(st)er en/of vertegenwoordig(st)er worden en zo de communicatie van één bepaalde bron verkondigen. Nog anderen zullen misschien binnen enkele jaren de frontpagina van de Humo of TvStory bekleden (afhankelijk van persoonlijke interesse uiteraard én het clichégegeven: "to be somewhere in the right place and on the right moment"). Jawel beste lezer, blijf mij trouw en wie weet worden jullie zelf beroemd na mijn intrede tot het medialandschap ("mijn trouwe fans"). Een ander voorbeeld zal ik persoonlijk van dichtbij ontdekken.

Vanaf 17 maart begin ik namelijk aan mijn stage bij het productiehuis Caviar in Brussel. Caviar houdt zich in het kort bezig met de productie van clips (videoclips en commercials), televisieprogramma's & documentaires en filmproducties. Wie meer over Caviar te weten wil komen heeft drie opties (die telkens andere informatie bevatten, die telkens uniek zijn en alle drie het bezoeken waard zijn)
  1. Razendsnel naar de site van Caviar surfen: http://www.caviar.be/
  2. Binnenkort mijn persoonlijke site bezoeken, die évidemment héél veel wist-je-datjes in verband met Caviar zal bevatten (de URL naar deze website zal weldra te vinden zijn op mijn blog, nog even geduld snuffelaars!)
  3. Mijn wonderlijke wereld volgen via deze blog. De avonturen die ik bij Caviar zal meemaken zal ik met veel plezier met u delen

Ik ben namelijk

  • verplicht maar ook...
  • aan het popelen om deze met jullie te delen van nu af aan

Kortom: bent u benieuwd naar wat een PR-studente zoal kan realiseren in een productiehuis (net zoals ik), surf dan regelmatig naar deze blog en blijf op de hoogte!

Lezers, groupies, trouwe fans; ik groet u en hope u weder te mogen verwelkomen!

Lien
-X-

Geen opmerkingen: