donderdag 20 maart 2008

The sky is the limit....

Donderdag was een goede dag mijn beste lezertjes!

De ochtend bij Caviar begonnen met een poolpartijtje met collegastagiaire Barbara (codenaam: Babarber- we zijn bezig met iedereen binnen het bedrijf een psuedonaam toe te schrijven, voor in noodgevallen en onvoorziene omstandigheden-meer een dekmantel om te kunnen roddelen dus, ach wij vrouwen...). Misschien eerst eens vermelden dat er binnenkort bij Caviar een pooltornooi onder de collega's start. En jawel wij stagiaires mogen ook deelnemen wat als gevolg heeft dat we nog immens gaan moeten oefenen om onze achterstand op de collega's in te halen (taken zijn taken natuurlijk, knikken en uitvoeren)

Na deze ontspannende start van de dag, spreidden we onze wegen naar onze persoonlijke pc met persoonlijke taken. Gisteren was ik begonnen aan een tijdelijk permanent taakje, meerbepaald het opmaken van de database met interne castings, dit zijn dus personen die een brief of mail verzenden naar Caviar met hun ID-fiche en media-ervaring op vlak van figuratie in de medio en die niet werken met een extern castingbureau). De stagiaire Journalistiek, Robin genaamd, die twee maand zijn stage doet bij Caviar (en ons jammer genoeg volgende week al moet verlaten, net nu we vriendschap sluiten, ja zo gaat dat bij Caviar ze komen en gaan zoals een TGV, dit hebben jullie misschien zelf al kunnen opmaken uit één van mijn vorige blogs) is gestart met het opmaken van deze database. Daar dit nogal "mongolenwerk" is (excuseer mij de uitspraak, maar in de volksmond is dit zo het beste gekend) houd je dit niet langer dan enkele dagen uit, of dagelijks enkele uren (naar voorkeur). Mijn komst was dus duidelijk van grote noodzaak. Lien dus op weg naar de casting-database-macpc (ik leer dus wel degelijk nieuwe dingen!) om daar op te merken dat de fakkel al doorgegeven was aan Ilse (we hebben dit zo met ons drietjes afgesproken, af en toe elkaar afwisselen kwestie van variatie in het takenpakket te mixen). Mijn zoektocht (we kunnen zelfs eerder spreken van bedeltocht bij Caviar) kon dus aanvangen. Ik had onmiddellijk prijs bij Bo (medewerkster CaviarLab, de afdeling die de commercials en clipjes verzorgt). Ze zocht skylines uit Brussel (onbekende gebouwen, buurten) voor een clipje van Proximus. Ik mocht samen met Babarber "de polo" (reeds een begrip bij ons en gestigmatiseerd), de wagen die ter beschikking staat bij Caviar voor klusjes zoals deze, door Brussel laten snorkelen, gewapend met ons fototoestel (dat constant uitviel aangezien dit toestel haar brugpensioen botviert). Na een uurtje hadden we enkele mooie plaatjes van Brussel (dankzij Meneer Otten en de Brusseldag, dank u wel meneer!), waarvan we de nadien-geselecteerde nog mochten gaan verfijnen. Hieronder kan je één van de foto's zien die geselecteerd waren na onze eerste citytrip...



Onder de middag viel opeens ook de elektriciteit uit maar daar malen de collega's bij Caviar blijkbaar niet om...reden te meer om te oefenen voor het pooltoernooi.

Na de middag (en de verorberde spotboterhammen die lijden onder deze ziekte en hun eenzaamheid sinds Ilse en Babarber de broodjeshype hebben overgenomen) was het vergadering met youri (medewerker Caviar Tv, die ons dinsdag een opdracht had gegeven omtrent een mogelijk nieuw format). De taken werden herverdeeld en de research kon verdergezet worden. Naar de avond toe kreeg ik ook nog te horen van Marie (medewerkster Caviar Film) dat ze binnenkort starten met de opnames van een nieuwe film (waarover ik natuurlijk nog niets van info mag lossen). Ter voorbereiding heb ik het script meegekregen van de film om door te lezen (jullie weten nu dus wat mijn avondactiviteit zal omvatten). Op de trein naar huis kon ik het niet laten hier mijn tanden al in te zetten en ik moet het toegeven, het ziet er een interessant project uit. Echt iets om naar uit te kijken dus!

's Avonds hadden we ook nog de kans om samen met de collega's naar de première te gaan van de film "Linkeroever" in Antwerpen, maar aangezien dit op eigen vervoer was en ik al andere plannen had voor 's avonds hebben we dit maar aan onze neus laten voorbijgaan. Er zullen nog wel zulke kansen onze paden kruisen.

Zoals jullie merken begin ik daar goed te aarden bij Caviar: de sfeer is tof, de taken verbeteren en de olie werkt!Ik zou nog duizend-en-één dingen kunnen vertellen over Caviar en mijn ervaringen tijdens mijn stage maar ik wil jullie de tol van de verveling niet aandoen. Wie meer wil weten is dus altijd welkom!

Maar nu...WEEKEND (lang geleden dat ik nog zo'n sterk weekendgevoel heb ervaren). Als kers op de taart wordt het een verlengd weekend aangezien het maandag Paasmaandag is. Lang leve de paashaas!

Tot de volgende blog m'n beste!

Lien
-X-

2 opmerkingen:

Barbara zei

Haha, de broodjeshype overgenomen :D Onze citytrip was toch wel nog vrij gezellig zeg, onder een paraplu in de regen ;) Ik zal mijn nieuws trouwens updaten en de senioren vermelden! Tot dinsdag,

Barbara x

Emmanuelle zei

Leuk uitgelegd, op zijn Lien's hé!
Heb het helemaal uitgelezen, lijkt wel een beetje leuk te worden daar hé?
Met hoeveel werken ze daar eigenlijk?
En lukt het om iedere ochtend naar BXL te gaan?

kiss

ps. feel free to comment on my Bloggie